دکتر شیرین شمس / جراحی زیبایی زنان / جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی
مدت زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی یک روش غیرجراحی است که برای بهبود واژن و بازسازی بافت‌های آن استفاده می‌شود. در این روش، از محلول‌های کربوکسی تراپی استفاده می‌شود که شامل دی اکسید کربن یا co2 و دیگر مواد مشابه هستند. هنگامی که واژن با پیری، زایمان، تغییرات هورمونی یا عوامل دیگر تحت تأثیر قرار می‌گیرد، می‌تواند کاهش ترشحات، خشکی، لاغری و کاهش ارتجاعیت بافت‌های واژن را تجربه کند. این مشکلات می‌توانند به عوارضی مانند عدم مشکلات جنسی، درد در هنگام رابطه جنسی و خروج ناخواسته ادرار منجر شوند. اگر

کربوکسی تراپی جوانسازی واژن چیست؟

در جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی، محلول‌های حاوی کربوکسی تراپی با استفاده از تزریق مستقیم یا از طریق لیزر به داخل بافت‌های واژن تزریق می‌شوند. این مواد می‌توانند بافت‌های واژن را مرطوب کرده، ضخامت و الاستیسیته آنها را افزایش دهند و منجر به جوانسازی واژن شوند.

مزایای جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی شامل کاهش خشکی و ترشحات کمتر، بهبود ارتجاعیت واژن، کاهش درد در هنگام رابطه جنسی و افزایش راحتی جنسی می‌باشد. این روش معمولاً غیردردناک و غیرتهاجمی است و دوره نقاهت طولانی ندارد. مهم است که قبل از اقدام به جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی، با یک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید تا به دقت بررسی شود که آیا این روش مناسب شما است یا نه.

هزینه کربوکسی تراپی واژن

طریقه کارکرد کربوکسی تراپی

مکانیسم اثر این گاز در بدن به صورت طبیعی و بیولوژیک در بدن است. همیشه در بدن تعادلی بین دی اکسید کربن و اکسیژن وجود دارد. هموگلوبین پیوندی کوالانسی به اکسیژن و دی اکسید کربن دارد. بر اساس قانونی به نام وه در صورتی که دی اکسید کربن در بدن بالا برود، میزان اسیدیته خون کاهش می یابد و PH بالا می رود. هموگلوبین اکسیژن خود را آزاد می کند. حالا با آزادسازی این اکسیژن، عروق با گشاد شدن اکسیژن رسانی می شوند. متابولیسم به صورت موضعی بهتر می شود.

کاربردهای مختلف کربوکسی تراپی

اینکه ما چه اقداماتی را با این لیزر انجام می دهیم مهم است. برای مثال برای برطرف کردن چربی های اضافی یا زیر پوست به عنوان جوانسازی استفاده شود، یا به عنوان کربوکسی تراپی واژن، روش کار تفاوت می کند. ما دی اکسید کربن را از سوزن های خیلی ظریف و مخصوص در زیر پوست تزریق می کنیم. مکانیسم راحت است و به این صورت است که دی اکسید کربن به صورت یخ زده را به صور گاز درآورده و از تیوپ های کاملاً بسته که آرام گرم می شود و از سوزن های مخصوصی عبور می کند. روی دستگاه کاربردهای مختلف آن تعبیه شده است.

در نواحی مختلف تزریق انجام می گیرد. اگر برای جوانسازی یا سفید کردن واژن باشد، یا هر قسمتی که قصد داریم رگ ها باز شود و وضعیت خون رسانی و اکسیژن رسانی بهتر شود، با زاویه 15 درجه در ناحیه درمیس و زیر پوست تزریق دی اکسید کربن صورت می گیرد. اگر در ناحیه ای چربی اضافی یا سلولیت داشته باشیم، و قصد داشته باشیم که تجمع چربی در ناحیه کاهش یابد، با زاویه 45 تا 90 درجه یا عمقی تر وارد بافت چربی شده و دی اکسید کربن را تزریق می کنیم. به این ترتیب متابولیسم بالا می رود و باعث می شود تا خون رسانی و متابولیسم بهتر شده و باعث از بین رفتن چربی های موضعی شود.

اندیکاسیون های درمانی مختلفی برای این روش درمانی وجود دارد:

  • اسکارهایی که ناشی از سوختگی هستند.
  • اسکارهای ناشی از جراحی ها (برای از بین بردن محل زخم یا اسکار هرگونه جراحی که در بدن ایجاد شده می توان از کربوکسی تراپی استفاده کرد).
  • استرچ مارک ها که به دنبال کشش پوست در پی چاق و لاغر شدن ایجاد شده است.
  • به دنبال پسوریازیس که با التهاب و قرمزی همراه است می توان از کربوکسی تراپی استفاده کرد.
  • برای درمان زخم های عروقی که ممکن است در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شود.
  • درمان پدیده رینول
  • یک سری اختلالات لنف ادم و بیماری های لنفاوی برای از بین بردن چربی های موضعی و سلولیت که در یک منطقه تجمع می یابد.
  • در مواردی که چربی در یک ناحیه موضعی جمع می شود (لوکالایزر فت) می توان از دی اکسید کربن یا کربوکسی تراپی استفاده کرد.
  • برطرف کردن چروک های صورت و کنار دور چشم برای افرادی که تیرگی دور چشم دارند یا تیرگی دور چشم یا افتادگی نواحی مختلف بدن
  • مردانی که مشکلات نعوظ و اختلالات عروقی دارند می توان از کربوکسی تراپی استفاده کرد.
  • درمان ریزش مو (زیرا باعث خون رسانی بهتر و وضعیت بهتر رگ ها می شود).
  • افرادی که ابدومینوپلاستی یا لیپوساکشن شده اند و چربی های شکمی به صورت ناصاف است و یکنواخت نیست، می توان با کربوکسی تراپی این مورد را رفع کرد.
  • حتی برای برطرف کردن چروک های صورت می توان از این روش استفاده کرد.

دلایل استفاده از کربوکسی تراپی جوانساز واژن

تا به حال از کربوکسی تراپی برای رفع مشکلات پوست و مو استفاده می شده است. اما امروزه از این روش در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • در کربوکسی تراپی واژن با استفاده از انرژی co2 و آزاد کردن اکسیژن و باز کردن عروق مشکلات دستگاه تناسلی مانند تیرگی های ناحیه تناسلی، خشکی واژن، چروک های ناحیه تناسلی و چربی هایی که در یک ناحیه تجمع یافته اند را استفاده کنیم .
  • کربوکسی تراپی در دستگاه تناسلی هم برای روشن کردن دستگاه تناسلی و هم برای رفع کردن چروک های پوستی به کار می رود. برای رفع شلی و افتادگی دستگاه تناسلی و بهبود ارگاسم در خانم ها و برطرف کردن خشکی و آتروفی های ناحیه دستگاه تناسلی می توان از کربوکسی تراپی استفاده کرد.
  • برای خانم های باردار می توان از دو تا سه هفته بعد از بارداری برای خطوط استرچ مارک به خصوص زمانی که بنفش رنگ هستند، می توان با کربوکسی تراپی این مشکلات را برطرف کرد.
  • سلولیت های موضعی در بخش های مختلف بدن را نیز می توان با این روش برطرف کرد.
  • کربوکسی تراپی همراه با دیگر روش های درمانی مانند میکرونیدلینگ، پلاسما تراپی، مزوتراپی، آر اف، کویتیشن، ورزش های منظم و رژیم های غذایی سالم، می توانند به ما کمک کنند. پزشکی که اقدامات زیبایی انجام می دهد، نیاز است که از کربوکسی تراپی هم استفاده کند. به این ترتیب سرعت به نتیجه رسیدن روش های درمانی افزایش می یابد. به این ترتیب به نتیجه ای که می خواهند می رسند.
  • در افرادی که از مسدودکننده هایی مانند استوزولامین استفاده می کنند، چون مسیر انتقال دی اکسید کربن مسدود می شود، نباید از کربوکسی تراپی نباید استفاده شود چون تاثیری ندارد.

در مورد لابیاپلاستی بیشتر بدانید.

جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

مزایای کربوکسی تراپی جوانساز واژن

  • در روش های درمانی که با لیزر و آر اف یا دستگاه هایی که با انرژی و سونوگرافی هستند، در حقیقت تحریک بافتی انجام می گیرد و باعث می شود که بافت شروع به تغییرات کند. ولی در این روش چون دی اکسید کربن به طور طبیعی در بدن وجود دارند، ما بافت را مجبور می کنیم از این قوانین پیروی کند و خون رسانی به نواحی را افزایش دهد و جوانسازی ناحیه انجام گیرد.
  • برای جوانسازی واژن و افزایش گردش خون در ناحیه دستگاه تناسلی و ایجاد عروق جدید و بازسازی و ترمیم رگ های جدید و اکسیژن رسانی به بافت واژن می توان از کربوکسی تراپی استفاده کرد. به این ترتیب مواد غذایی و خون به بافت واژن می رسد و در نتیجه از خشکی واژن، چروک خوردن واژن و ایجاد عفونت های مکرر واژن جلوگیری می کند و کلاژن سازی را در ناحیه تحریک کرده و باعث جوانسازی ناحیه می شود.
  • افرادی که به دنبال یائسگی یا عفونت های مکرر قارچی، دچار خشکی و سوزش هستند و یا افرادی که با رسیدن به ارگاسم مشکل دارند، با رسیدن اکسیژن بهتر و مواد مغذی کیفیت ناحیه بهبود می یابد. حالت لوبریکیشن و آب رسانی و ترشحات در ناحیه واژن را می توان با کربوکسی تراپی بهبود داد.
  • کار دیگری که کربوکسی تراپی انجام می دهد القای ترشح فاکتور رشد اند و تلیایی عروق یا فاکتورهای رشد مربوط به اندوتریال عروق را افزایش می دهد و باعث می شود کلاژن سازی در بافت های هدف افزایش یافته و خون رسانی افزایش یافته و بنابراین الاستیسیته افزایش می یابد. به این ترتیب خاصیت ارتجاعی پوست بهبود یافته و تغییرات رنگ و مشکلات بهبود می یابد و کلاژن سازی افزایش می یابد.
  • از کربوکسی تراپی برای درمان اسکار های ناشی از زایمان طبیعی یا ناشی از جراحت یا زخم یا خط ناشی از سزارین باعث می شود که سریع تر ترمیم شود و باعث بازسازی نواحی می شود.
  • همچنین شل شدگی و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست واژن که به دنبال افزایش سن ایجاد می شود، برطرف می شود. به این ترتیب بافت ناحیه تناسلی روشن می شود. با رسیدن مواد مغذی به ناحیه به این ترتیب پوست ناحیه شفاف تر می شود و تورم و وضعیت بافت بهبود می یابد. عملکرد ظاهری و فیزیکی دستگاه تناسلی و واژن بهبود می یابد.
  • آنژیوژنو یا رشد مویرگ های جدید در بافتی که کربوکسی تراپی انجام می گیرد، با تزریق 5 تا 6 واحد دی اکسید کربن به ناحیه مورد نظر می توان تحریک و افزایش مویرگ های جدید را داشته باشیم. این روش سریع و بدون درد انجام می گیرد و کاملاً غیر تهاجمی است.
  • در کیفیت رابطه تاثیر خوبی می گذارد و باعث بازسازی بافت های واژن می شود. روی ارگاسم می تواند تاثیر خیلی خوبی داشته باشد. در خط های ناشی از زایمان با نام استرچ مارک می تواند تاثیر داشته باشد. چون کلاژن های ناحیه دچار شکستگی شده اند و می تواند باعث ترمیم ناحیه شود. خون رسانی ایجاد می کند و کلاژن سازی را تحریک می کند و باعث می شود که استرچ مارک ها از بین بروند.
  • یکی از مزایای دستگاه های کربوکسی تراپی واژن که وجود دارد این است که همه موارد آماده است و اینکه چه میزان از دی اکسید کربن بخواهید استفاده کنید و میزان فشار چقدر است، همگی قابل تنظیم هستند. اینکه چند سی سی در دقیقه فشار دی اکسید کربن وجود داشته باشد، خود پزشک تنظیم می کند.
  • کاملاً سریع و غیر تهاجمی است. در روش های دیگر می توان این تعداد جلسات را تعیین کرد. برنامه ای می توان به دستگاه داد که هر جلسه چه میزان تزریق دی اکسید کربن صورت گیرد و فشار دستگاه به چه صورت باشد. تا زمانی که بیمار تحمل کند و وضعیت خوبی داشته باشد می توان از این دستگاه استفاده کرد.

بنابراین به طور خلاصه می توانیم بگوییم که کربوکسی تراپی واژن باعث بهبود موارد زیر می شود:

  • بهبود گردش خون
  • بهبود عملکرد در هر ناحیه که مورد استفاده قرار می گیرد
  • باعث از بین بردن ترک های پوستی و استرچ مارک ها می شود

عوارض کربوکسی تراپی جوانساز واژن

  • این روش درمانی عوارض خاصی ندارد. احساس درد خفیفی وجود دارد که تا نصف روز بیشتر دوام ندارد و برطرف می شود.
  • احساس کبودی و تورم و قرمزی و گرما در ناحیه تحت درمان در نصف روز برطرف می شود.
  • احساس وجود گاز زیر پوست امده است، بعد از 4 تا 6 ساعت برطرف می شود.
  • بیمار بعد از 4 ساعت می تواند حمام کند و شنا کند و فعالیت های روتین را انجام دهد.
  • این روش درمانی هر هفته یا هر دو هفته یک بار انجام می گیرد.

نتیجه گیری

دستگاه کربوکسی تراپی واژن در زمینه های مختلفی به کار می رود مانند پوست، مو، صورت، بدن و … . ولی ما بیشتر در بحث جراحی های زیبایی واژن از این روش استفاده می کنیم که خوشبختانه اثرات خیلی خوبی داشته است. اگر بخواهیم چربی های موضعی ناحیه بالا برود باید به صورت ناحیه ای از کربوکسی تراپی استفاده شود و از فشار و مقدار دی اکسید کربن مناسبی استفاده شود و نیاز به آموزش های لازم است.

سوالات متداول

برچسب ها:
دکتر شیرین شمس

دکتر شیرین شمس

دكتر شيرين شمس جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، بیش از 12 سال در حوزه تخصصی پزشکی زنان سابقه دارند و در این مدت تجربه های بسیار ارزشمندی را در حوزه جراحی های زیبایی زنان و لیزر درمانی کسب نموده اند. دکتر شمس موفق به دریافت دکتری عمومی در سال 1374 شده اند و مدت 5 سال دوره پزشکی عمومی خود را در حوزه پوست و لیزر به فعالیت مشغول شدند. ایشان با مدرک تخصص زنان و زایمان فارغ التحصیل شدند و مدت 7 سال در شهر خوزستان به ارائه خدمات درمانی پرداختند. دکتر شمس در حال حاضر با دارا بودن 12 سال سابقه کار، هم اکنون در محدوده ونک شهر تهران و مراکز مختلف درمانی تهران به ارائه انواع خدمات درمانی و به صورت کاملا تخصصی در زمینه زیبایی زنان می پردازند.
مقالات مرتبط
هزینه لابیاپلاستی با لیزر در سال 1403

هزینه لابیاپلاستی با لیزر در سال 1403

عمل لابیاپلاستی با لیزر یکی از روش‌های مدرن و کارآمد در جراحی زیبایی ناحیه تناسلی زنان است که به منظور بهبود ظاهر و راحتی در ناحیه لابیاها انجام می‌شود. با افزایش آگاهی و توجه به سلامت و زیبایی...

جراحی همزمان لابیاپلاستی و تنگ کردن واژن

جراحی همزمان لابیاپلاستی و تنگ کردن واژن

جراحی همزمان لابیاپلاستی و تنگ کردن واژن دو عمل جراحی زیبایی و ترمیمی مرتبط با ناحیه تناسلی زنان هستند که می‌توانند به صورت همزمان انجام شوند. این جراحی‌ها معمولاً با هدف بهبود ظاهر و عملکرد ناحیه...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سیزده =