دکتر شیرین شمس / جراحی زیبایی زنان / جراحی پرینورافی یا پرینوپلاستی
مدت زمان مطالعه ۹ دقیقه

جراحی پرینورافی یا پرینوپلاستی

انسان ها همواره در طول تاریخ به دنبال حفظ کیفیت بودند. و این حفظ کیفیت تمام چیز ها را شامل می شد. یکی از مواردی که امروزه طرفداران و مشتاقان فراوان دارد این است که بتوانند کیفیت و لذتی که ناشی از روابط جنسی است را نیز حفظ کنند. برای حفظ این کیفیت یکی از کارهایی که انجام می شود این است که بتوانند دستگاه تناسلی را به همان زیبایی و کیفیتی که در ابتدای دوران شروع روابط جنسی بود برگردانند. پرینورافی یا عمل زیبایی واژن که به انواع مختلف در حال انجام است این روزها بسیاری را به سوی خود جذب کرده است. در این مقاله بر آنیم که بتوانیم تصویری روشن از روند درمان و ترمیم دستگاه تناسلی بانوان ارائه کنیم. امید است کسانی که دچار مشکلاتی در این زمینه هستند بتوانند آگاهی هایی در این زمینه کسب کنند و برای انجام آن اقدامات لازم را به عمل آورند. اولین مرحله این است که بهترین متخصص و پزشک را بیابید و در خصوص نحوه و کیفیت عمل جراحی پرینورافی با وی مشاوره هایی را داشته باشید.

مزایای پرینورافی

پرینورافی

پرینورافی جز اعمالی است که روی تنگ کردن واژن و رفع مشکلاتی که در ناحیه تناسلی ایجاد می شود کاربرد دارد. در واقع باید گفت نوعی روش درمانی و زیبایی است. در این روش دیواره ها را به هم نزدیک می کنند تا نتیحه دلخواه را بدست آورند. مسائلی چون بوی بد واژن و یا عفونت هایی که در این ناحیه رخ می دهد را می توانند از طریق پرینورافی حل کنند. در این روش از لیزر استفاده می شود. معمولا عمل پرینورافی به صورت همزمان با جراحی واژینوپلاستی انجام می گیرد.

انواع لیزر هایی که در پرینورافی استفاده می شود و کاربرد های آن

لیزر ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

یک دسته آنهایی که بر سطح واژن تاثیر می گذارند و باعث می شوند واژن از خشکی و سوزش بیفتد. در واقع تاثیر اینها سطحی بوده و تمام مشکلاتی که در سطح مطرح است را مورد درمان قرار می دهد. برخلاف اینها دسته دوم آنهایی هستند که در عمق واژن موثر بوده و تاثیر بر عمق باعث می شود تنگی واژن را در پی داشته باشد.

دسته اول و دوم لیزر ها مخصوص به بخشی از مشکلات واژنی است که با توجه به تشخیص و نیاز پزشک از آنها استفاده می گردد.

البته باید به خدمت عزیزان عرض کنیم که دسته ای جدید و نوین از انواع لیزرها ایجاد شده است که در هر دو قسمت یعنی هم بر قسمت های داخلی واژن و هم بر قسمت های خارجی آن تاثیر گذاشته و باعث می شود در هر دو قسمت هر نوع مشکلی که به وجود آمده است حل بشود. عده ای از مراجعین برای اینکه تمام معضلات نواحی داخلی و خارجی را یکجا برطرف نمایند با مشورت پزشک خود همین نسل جدید از لیزرها را برای درمان خود استفاده می کنند.

علل انجام عمل پرینورافی

1. زایمان های طبیعی متعدد
2. افزایش سن
3. شروع دوره یائسگی
4. کاهش هورمون های جنسی که برای حفظ طراوت جنسی ناحیه تناسلی نقشی اساسی دارند.

در واقع این عللی که در فوق ذکر شد موجب می شود که در زنان واژن شل شده و دچار حالت افتادگی گردد. به همین جهت روش پرینورافی بهترین راه برای درمان و خلاصی از این معضلات است که بسیاری از خانم ها امروزه با وجود هزینه های زیادی که دارد اقدام به انجام چنین جراحی هایی می کنند. در مورد غربالگری دوران بارداری بیشتر بدانید.

چه کسی کاندید عمل پرینوپلاستی است؟

زنانی که بعد از زایمان طبیعی، یا به دلیل مشکلات ژنتیک و سن  متوجه می شوند که واژن آنها گشاد شده است، یا مشکلاتی در رسیدن به ارگاسم دارند، کاندیدای عمل پرینئوپلاستی هستند. پرینورافی همچنین دراغلب اوقات، که ظاهر دهانه واژن ممکن است از بین برود مورد استفاده قرار می گیرید. بسیاری از کاندیدهای این روش قبلاً تمرینات کگل تقویت کف لگن را امتحان کرده اند اما به دلیل نازک شدن یا جدا شدن ماهیچه های کف لگن قادر به درمان مشکل گشادی واژن نیستند.

هزینه پرینورافی

اهمیت انتخاب جراح مناسب جراحی پرینورافی

پرینئوپلاستی که برای سفت کردن واژن و تقویت عملکرد جنسی انجام می شود، یک عمل کاملاً متفاوت و حساس می باشد. بنابراین جراح شما باید: یک پزشک متخصص زنان و زایمان باشند و آموزش های لازم را دریافت کرده باشند تا بتوانند با خیال راحت در مورد آناتومی کف واژن صحبت کنند. در عملیات کف لگن که به طور خاص برای سفت کردن و افزایش لذت جنسی طراحی شده است، آموزش ویژه ای داشته باشید. هدف اولیه پرینئوپلاستی تنگ کردن واژن است. مشکلات بی اختیاری نیز ممکن است به طور همزمان اصلاح شود، اما هدف اصلی تقویت جنسی است

نکاتی کلی در خصوص انجام جراحی پرینورافی

1. کسانی که متقاضی انجام پرینورافی هستند باید ابتدا قبل از شروع و انجام پرینورافی حتما آزمایشاتی را انجام دهند تا پزشک معالج از وضعیت واژن آنها مطلع باشد. مبادا مشکلی جدی وجود داشته باشد و بعدها معضلات دیگری را به بار آورد. آزمایشاتی چون پاپ اسمیر و آزمایشی که نشان دهد عفونت دارند یا خیر.

2. بخیه هایی که در سطح واژن ایجاد شده است نهایتا تا یک ماه و نیم پس از انجام پرینورافی به طور کلی محو می شود.

3. در حالت عادی و طبیعی واژن طولی دارد که در حالت هیجان جنسی یک مقدار به آن افزایش می یابد. اما این طول بعد از گذشت سالها و نیز انجام زایمان های متعدد و نیز انجام روابط جنسی باعث می شود که روز به روز افزایش یابد و دیگر حالت ارتجاعی گذشته را نداشته باشد. زنان در این موارد می توانند به راحتی با مشاوره از بهترین جراح زیبایی زنان در تهران در جهت حل آن برآیند.

4. پرینورافی یکی از انواع مختلف تنگ کردن واژن است که امروزه در حال انجام است.

5. پرینه به فاصله ای که بین واژن و مقعد وجود دارد گفته می شود.

آماده شدن برای جراحی پرینورافی

  • بعد از اینکه جراح خود را انتخاب کردید، کار مهم بعدی این است که خود را برای جراحی آماده کنید. اگر بعد از یائسگی هستید، دیواره های واژن شما به احتمال زیاد به دلیل کمبود استروژن دچار گشادی شده است. مگر اینکه قبلا از استروژن درمانی داخل واژن استفاده کرده باشید. اگر این کار را نمی کنید، به شما توصیه می شود مطمئن شوید که جراح آن را برای شما تجویز کرده است، زیرا می توانید با استفاده از استروژن های داخل واژن به مدت حداقل یک ماه و معمولاً ۲ تا ۳، قدرت و ظرفیت درمانی واژن خود را ارتقا دهید. ماه ها قبل از جراحی یک جراح پلاستیک واژن خوب از این موضوع آگاه است و آن را پیشنهاد می کند.
  • جراح شما باید به دقت به شما توضیح دهد که در هفته های بعد از عمل چه فعالیت هایی را باید انجام دهید و نباید انجام دهید. قبل از جراحی، زمان انجام هر گونه تمهیدات لازم برای بهبودی است. خوردن یک رژیم غذایی متعادل غنی از کربوهیدرات و پروتئین، نوشیدن مقدار زیادی آب و شرکت در یک برنامه تمرینی هوازی نیز به شما کمک می کند تا برای این روش آماده شوید. در مورد زایمان سزارین بیشتر بدانید.

مراقبت های بعد از جراحی

  • اکثر پزشکان درست قبل از جراحی به شما آنتی بیوتیک تزریق می کنند یا به مدت 1 تا 2 روز بعد از جراحی آنتی بیوتیک خوراکی را تجویز می کنند. جراحی فقط نیمی از کار است. پس از جراحی، شما باید قدرت ماهیچه ها را از طریق تمرینات فیزیوتراپی کف لگن ارتقا دهید.
  • به طور کلی، پس از جراحی، شما برای هفته اول استراحت خواهید کردانجام  ورزش، دویدن، بلند کردن یا فعالیت های سنگین برای 2 هفته ممنوع است. تا 3 هفته کامل پس از جراحی، به احتمال زیاد می‌توانید بیشتر فعالیت‌ها را از سر بگیرید، اما یک ماه طول می‌کشد تا ورزش کامل، بلند کردن اجسام سنگین یا شنا را از سر بگیرید
  • از انجام رابطه جنسی به مدت 6 تا 8 هفته بعد از جراحی خودداری نمایید.
  • بیماران می گویند که درد پس از جراحی آنها کمتر از حد انتظار بوده است، اما هنوز هم می توانید انتظار داشته باشید که از داروهای مسکن برای چند روز پس از جراحی استفاده نمایید.
  • به دلیل عدم تحرک بعد از جراحی و قرص های مسکن، که حرکت روده ها را کند می کند، مصرف مقدار زیادی مایعات و آلو و شاید استفاده از ملین های مدفوع در هفته اول بعد از عمل منجر به حداقل رساندن یبوست می گردد.
  • مصرف سیگار و الکل به مدت دو هفته قبل از جراحی و بعد از جراحی باید به طور کامل قطع شود.

در مورد جراحی لابیاپلاستی بیشتر بدانید.

عوارض جراحی پرینورافی

در حالی که اکثر زنانی که تجربیات و نتایج خود را مثبت ارزیابی می کنند، داستان‌های ترسناک وجود دارند و معمولاً قابل پیش‌بینی هستند، چنین بیمارانی معمولا آمادگی لازم را ندارند و یا جراحان با تجربه ضعیف جراحی پرینوپلاستی آنها را انجام می دهد. بنابراین شایان ذکر است که در صورت انجام جراحی توسط پزشک متخصص احتمال بروز هر عارضه ایی بسیار محدود می باشد.

طبق تجربه من، تقریباً 90٪ از زنانی که برای تنگ کردن واژن تحت عمل قرار می دگیرند، از نتایج خود راضی هستند، حدود 75٪ بسیار راضی هستند و 15٪ دیگر نسبتاً راضی هستند. نتیجه جراحی به میزان پایبندی بیمار به دفعات و طول عمر تمرینات کف لگن و مراقبتهای پس از آن بستگی دارد. بنابراین در صورت رعایت مراقبت های پس از جراحی احتمال عدم  رضایت از نتایج آن بسیار محدود می باشد.

بهترین دکتر پرینورافی

سخن آخر

در پایان به عنوان سخن پایانی خدمت شما عزیزان باید بگوییم که هیچگونه نگرانی در این زمینه نداشته باشید زیرا که در مدت زمان سی تا چهل و پنج دقیقه بالاترین کیفیت را در ناحیه تناسلی خود کسب خواهید کرد. بسیاری از بانوانی که در بخش آلت تناسلی خود با مشکلی مواجه می شوند به سرعت فعالیت های جنسی شان کیفیت سابق را از دست داده و دچار افسردگی و سرخوردگی میانسالی می شوند.

اشتیاق به انجام جراحی پرینورافی قطعا به این تصور باز می گردد که پس از انجام اعمال زیبایی کیفیت روابط جنسی بالاتر رفته و لذت بیشتری را برای هردو طرف به همراه خواهد داشت. ما مراجعین بسیاری داریم که صرفا برای مشکلاتی که در این بخش از آلت تناسلی شان پیش آمده در زندگی مشترک شان نیز دچار مشکل شدند.

امید است که تمام بانوان سرزمین مان بتوانند در جهت رفع مشکلات خود بکوشند تا رضایت بیشتری را در زندگی جنسی خود فراهم آورند.

برچسب ها:
دکتر شیرین شمس

دکتر شیرین شمس

دكتر شيرين شمس جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، بیش از 12 سال در حوزه تخصصی پزشکی زنان سابقه دارند و در این مدت تجربه های بسیار ارزشمندی را در حوزه جراحی های زیبایی زنان و لیزر درمانی کسب نموده اند. دکتر شمس موفق به دریافت دکتری عمومی در سال 1374 شده اند و مدت 5 سال دوره پزشکی عمومی خود را در حوزه پوست و لیزر به فعالیت مشغول شدند. ایشان با مدرک تخصص زنان و زایمان فارغ التحصیل شدند و مدت 7 سال در شهر خوزستان به ارائه خدمات درمانی پرداختند. دکتر شمس در حال حاضر با دارا بودن 12 سال سابقه کار، هم اکنون در محدوده ونک شهر تهران و مراکز مختلف درمانی تهران به ارائه انواع خدمات درمانی و به صورت کاملا تخصصی در زمینه زیبایی زنان می پردازند.
مقالات مرتبط
هزینه لابیاپلاستی با لیزر در سال 1403

هزینه لابیاپلاستی با لیزر در سال 1403

عمل لابیاپلاستی با لیزر یکی از روش‌های مدرن و کارآمد در جراحی زیبایی ناحیه تناسلی زنان است که به منظور بهبود ظاهر و راحتی در ناحیه لابیاها انجام می‌شود. با افزایش آگاهی و توجه به سلامت و زیبایی...

جراحی همزمان لابیاپلاستی و تنگ کردن واژن

جراحی همزمان لابیاپلاستی و تنگ کردن واژن

جراحی همزمان لابیاپلاستی و تنگ کردن واژن دو عمل جراحی زیبایی و ترمیمی مرتبط با ناحیه تناسلی زنان هستند که می‌توانند به صورت همزمان انجام شوند. این جراحی‌ها معمولاً با هدف بهبود ظاهر و عملکرد ناحیه...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =