بهترین متخصص زنان در تهران

متخصص زنان به پزشکانی گفته می شود که در زمینه سلامت زنان و با تمرکز بر سیستم تناسلی آن ها فعالیت دارند. متخصصان زنان در بسیاری از حوزه ها مانند بارداری و زایمان، قاعدگی و مشکلات ناباروری، بیماری های مقاربت جنسی، بیماری های هورمونی و … فعالیت دارند.

در برخی موارد متخصص زنان فرد را به پزشک و متخصص دیگری ارجاع می دهد. یک متخصص زنان با تجربه حداقل 8 سال تمرین و تجربه در این زمینه دیده است.

متخصص-زنان-در-ونک

حقایقی درباره متخصصان زنان

• یک متخصص زنان در زمینه سلامت ارگان های تناسلی زنان تخصص دارد.
  • بسیاری از زنان در اوایل دوران نوجوانی به متخصص زنان مراجعه می کنند و سلامت ارگان های تناسلی بررسی می شود.
  • معمولاً توصیه می شود که سالانه برای انجام چک آپ به متخصص زنان مراجعه شود. همچنین هر زمان که علائم خاصی مشاهده شود باید به متخصص زنان مراجعه گردد.

دکتر زنان خوب در تهران

در تهران متخصصان زنان بسیاری فعالیت دارند و همواره بسیاری از بیماران به دنبال یک متخصص زنان خوب هستند که این مورد کاملاً طبیعی است.

متخصصان زنان به درمان بیماری های مرتبط به ناحیه تناسلی و رحم و تخمدان می پردازند. متخصص زنان در زمینه بارداری و زایمان تجربه و تبحر لازم را طی سالیان سال به دست می آورد.

در ادامه صحبت های دکتر شیرین شمس درباره شست شوی واژن را ببینید:

برای اینکه فرد تخصص زنان بگیرد نیاز است که بعد از پزشکی عمومی 4 سال دیگر برای کسب تجربه در زمینه زنان و زایمان آموزش ببیند. آزمونی بعد از گذراندن این دوره ها از افراد گرفته می شود تا گواهی و جواز طبابت به این پزشکان داده شود.

چه زمانی باید به متخصص زنان مراجعه کرد؟

برای آزمایشات غربالگری و چکاپ سالیانه نیاز است که به متخصص زنان مراجعه شود. همچنین برخی علائم مانند دردهای لگنی، درد واژن، درد ولو و درد شکم و خونریزی های غیر طبیعی نیاز به مراجعه به پزشک زنان را ایجاب می کند.

شرایطی که باید برای درمان به متخصص زنان مراجعه کرد به شرح زیر است:

• مسائل مربوط به بارداری، ناباروری، قاعدگی و یائسگی
  • درد در بارداری
  • مشکلاتی در ارگان های لگن مانند شل شدن ماهیچه های نگه دارنده رحم و مثانه
  • بیماری های مقاربتی
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • بی اختیاری ادرار
  • بیماری های خوش خیم مانند کیست های تخمدان، فیبروم ها و بیماری های سینه، زخم های دهانه رحم و واژن و دیگر بیماری های خوش خیم و غیر سرطانی
  • بیماری های اندومتریال و دهانه رحم
  • سرطان های سینه و دستگاه های تناسلی
  • تومورهای مرتبط به بارداری
  • ناهنجاری های مادرزادی اندام های تناسلی
  • اندومتریوز و بیماری های مزمن که بر اندام های تناسلی تاثیر می گذارد.
  • بیماری های التهابی لگن
  • ناتوانی جنسی

متخصصان زنان به تشخیص و درمان اینگونه بیماری ها می پردازد.

زایمان سزارین

این نوع زایمان می تواند برنامه ریزی شده باشد و یا به صورت اورژانسی انجام گیرد. زایمان سزارین یک نوع روش جراحی است و در صورتی که زایمان طبیعی نتواند انجام گیرد و برای مادر و جنین خطر در پی داشته باشد از این نوع روش زایمان کمک گرفته می شود.

این جراحی با ایجاد برشی در زیر شکم و برشی بر رحم انجام می گیرد. امروزه بسیاری از زایمان ها به صورت سزارین انجام می گیرند. این جراحی همانند تمامی جراحی ها بی ضرر نیست و خطراتی در پی دارد که پزشک تصمیم به انجام این جراحی می گیرد و تمامی پیچیدگی ها و عوارض جراحی بررسی می شوند.

در دوران بارداری می توان برای انجام زایمان سزارین تصمیم گرفت و یا اینکه در حین زایمان طبیعی پزشک تصمیم به انجام این زایمان بگیرد. در صورتی که در طول بارداری برای انجام زایمان سزارین تصمیم گرفته شود معمولاً تاریخ این جراحی مشخص می شود. این تاریخ معمولاً 12 تا 15 روز قبل از اتمام بارداری است. در این حالت رحم به اندازه کافی بزرگ شده است و قبل از اینکه انقباضات رحمی شروع شود اقدام به این جراحی می شود.

زایمان طبیعی

این نوع زایمان به طور طبیعی اتفاق می افتد و نیاز است که مادر در تمام طول زایمان هوشیار باشد و برای کمک به انقباضات رحمی نهایت تلاش خود را بکند. در این روش نیازی به ایجاد برش بر روی شکم نیست و نوزاد از واژن خارج می شود. در صورتی که جنین در حالت پل قرار نداشته باشد و کاملاً چرخیده باشد می توان این نوع زایمان را انجام داد.

در زایمان طبیعی که معمولاً بعد از 9 ماه و 2 هفته بعد از آبستن شدن اتفاق می افتد، رحم در زمان لازم شروع به انقباضات شدید می کند و جنین از راه سر از بدن مادر خارج می شود. این نوع زایمان نیازمند تجربه بالای متخصص زنان است که در زمان مناسب اقدامات لازم و ضروری را انجام دهد.

دوران نقاهت بعد از زایمان طبیعی به نسبت کوتاه تر است. مادر بعد از زایمان می تواند به راحتی به انجام فعالیت های روزمره خود بازگردد. این نوع زایمان نیازی به بیهوشی ندارد و در نتیجه نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. در برخی موارد برای بیرون آوردن جنین نیاز است که از وسیله های کمکی استفاده شود تا سر و شانه های جنین خارج شود. در صورتی که بدن مادر سالم باشد و از شرایط خوب و مناسب فیزیکی برخوردار باشد، این نوع زایمان پیشنهاد می شود.

منبع : https://www.enfant.com/grossesse/accouchement/cesarienne-les-reponses-a-vos-questions/