علائم عفونت رحم

به طور کلی عفونت های سیستم تناسلی در زنان شایع می باشد . عفونت هایی که در ناحیه واژینال و قسمت خارجی ناحیه تناسلی را درگیر می کند عفونت قارچی است . این قارچ به نام کاندیدا آلبیکنس است که با علائمی از جمله:

• ترشحات خشک ، سفیدی و پنیری مانند
  • سوزش زیاد و احساس ناراحتی در ناحیه بیرونی تناسلی می شود .
  • در برخی موارد باعث سوزش ادرار هم می شود . زمانی که پوست ناحیه تناسلی به خاطر قارچ تحریک شده باشد در اثر تماس با ادرار باعث ایجاد سوزش ادرار می شود .
  • خارش زیاد که می تواند باعث ایجاد زخم شود .
  • تورم و قرمزی در ناحیه تناسلی
علائم-عفونت-رحم

عفونت رحم

عفونت قارچی برای زن از لحاظ باروری مشکل ساز نیست و در زمان بارداری عارضه ای ایجاد نمی کند ولی برای مادر ناراحت کننده می باشد .

عوامل ایجاد عفونت رحم

وسواس و زیاده روی در بهداشت ناحیه تناسلی با تغییر دادن PH و از بین بردن فلور نرمال واژن ( میکروب هایی که به طور طبیعی در واژن زندگی می کنند ) و جایگزین شدن میکروب های بیماری زا باعث ایجاد عفونت قارچی می شود. هر کدام از میکروب های بیماری زا می توانند در محیط خاصی رشد کنند و تکثیر بشوند . در مورد قارچ هر چه محیط اسیدی تر باشد احتمال بروز قارچ بیشتر می شود . این اسیدی شدن واژن بنا به دلایلی از جمله موارد ذیل ایجاد می شود  :

• اختلال تحمل قند یا دیابت کنترل نشده : این افراد به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن بیشتر از سایر افراد به عفونت قارچی مبتلا می شوند .
  • عفونت های قارچی مکرر ( بیش از ۵ بار در سال عفونت قارچی بگیرد )
  • مصرف برخی داروها که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند مانند مصرف آنتی بیوتیک و مصرف کورتون در طولانی مدت .
  • حاملگی شرایطی است که باعث افزایش PH واژن می شود و محیطی برای رشد قارچ در زن فراهم می کند .
  • زمانی که فرد نزدیک به قاعدگی می شود . تغییرات هورمونی ممکن است باعث ایجاد عفونت شود .

عفونت قارچی برای زن از لحاظ باروری مشکل ساز نیست و در زمان بارداری عارضه ای ایجاد نمی کند ولی برای مادر ناراحت کننده می باشد برای مشاوره و تعیین وقت قبلی  با دکتر شیرین شمس متخصص زنان و جراح زیبایی زنان شماره های۸۸۱۹۲۷۴۸ تماس بگیریرد. ارتباط با دکتربه اینستاگرام مراجعه کنید.

درمان عفونت رحم

درمان های متعددی برای این عفونت وجود دارد :

• درمان های خوراکی از جمله کپسول
  • درمان های موضعی که می تواند به صورت کرین یا شیاف های واژینال استفاده شود .
  • به فرد توصیه به رعایت بهداشت فردی می شود . تحریک ناحیه تناسلی با استفاده بیش از حد از دستمال کاغذی باعث آسیب و ناراحتی می شود .
  • با قلیایی کردن محیط واژن می توان از عفونت پیشگیری کرد زیرا عفونت در محیط اسیدی رشد کرده و تکثیر می یابد . محلول آب و جوش شیرین رقیق شده می تواند به قلیایی کردن محیط واژن کمک کند.

درمان عفونت رحم با سرکه

نظر دکتر شیرین شمس متخصص زنان و جراح زیبایی زنان در این باره ایسنت که بسیاری از خانم ها تصور می کنند محلول سرکه و آب عفونت در رحم یا واژن را برطرف می کند در صورتی که اشتباه است . زیرا سرکه دارای اسید می باشد که محیط را اسیدی تر می کند و باعث افزایش و تکثیر قارچ می شود .