خطرات جراحی لابیا پلاستی

جراحی های زیبایی زنان با تمام مزایای خود می تواند برای برخی بانوان مشکل آفرین باشد. اگر که بانوان علی رغم منع پزشکی برای انجام این جراحی ها اقدام کنند، باید منتظر عوارض ناشی از آن نیز باشند.

در صورتی که جراحی توسط فرد ماهر صورت نگیرد احتمال اسکار شدید، بدشکلی و عدم تقارن ناحیه وجود دارد.

از جمله جراحی های فراگیر که در حال حاضر توسط متخصص زنان انجام می شود، جراحی لابیاپلاستی است. این جراحی به علت ایجاد تاثیرات چشمگیر در ایجاد زیبایی واژن در میان بانوان طرفداران بی شماری دارد.

اما بانوان باید دقت داشته باشند انجام این جراحی ممکن است برای آن ها نتیجه مطلوبی ایجاد نکرده و آن ها را با مشکلات عدیده ای مواجه کند.

در ادامه سعی بر آن داشته ایم تا با بررسی جوانب جراحی لابیاپلاستی و ذکر عوارض طبیعی و غیر طبیعی آن بانوان را بیش از پیش با این جراحی آشنا کنیم. اگرشما نیز به علت خطرات جراحی لابیاپلاستی از انجام آن منصرف شده اید پیشنهاد می کنیم خواننده این نوشتار باشید:

لزوم جراحی لابیاپلاستی

ظاهر ناحیه تناسلی در ایجاد اعتماد به نفس بانوان برای برقراری رابطه جنسی بسیار حائز اهمیت است. لذا به محض رویت مشکل و یا از دست رفتن جوانی و زیبایی آن در پی درمان بر خواهند آمد. یکی از این مشکلات نازیبایی لابیا ها است. تا تقریبا دو دهه قبل وجود چنین مشکلی راه چاره ای جز پذیرفتن نداشت، اما در حال حاضر با به وجود آمدن جراحی لابیاپلاستی این مشکل برطرف شدنی است.

خطرات جراحی لابیا پلاستی

با افزایش سن و یا به علت ژنتیکی قسمت خارجی لابیا ها گاها دچار چین و چروک شده و یا بزرگتر از حد معمول می شوند. البته بزرگی لابیا ها همانطور که اشاره شد می تواند ناشی از ژنتیک نیز باشد.

به هر روی عواملی که در نازیبا شدن لابیا ها موثر است، افزایش سن ، زایمان های مکرر و یا روابط جنسی طولانی مدت است.

اغلب بانوان علاوه بر کاهش اعتماد به نفس به علت بزرگی و تیرگی لابیا ها با مشکلات دیگری مانند تعریق و در نتیجه ابتلا به عفونت و یا مشکل در پوشیدن لباس های جذب مواجه می شوند. کشیده شدن لابیا ها اغلب بانوان را برای انجام این جراحی ترغیب می کند.

آیا می دانید در این جراحی چه اتفاقی می افتند؟

چگونگی جراحی لابیاپلاستی

در این جراحی، جراح یا به وسیله ابزار های متعارف مثل چاقو اقدام به برداشت قسمت های اضافی لابیا ها می کند و یا توسط تکنیک جدید تری به نام لیزر نواحی اضافه را بریده و بخیه می کند. هر دو این روش ها به منظور حذف نواحی اضافی لابیا ها صورت می گیرد، با این تفاوت که لابیاپلاستی با لیزر به دلیل کمتر بودن خونریزی و سرعت جراحی، بیشتر مورد اسقبال قرار گرفته است.

آیا جراحی لابیاپلاستی خطر آفرین است؟

با ایجاد مزایای فراوان در این جراحی، در مواقعی ممکن است انجام آن عوارضی را به همراه داشته باشد که برخی آن ها طبیعی بوده و برخی نیازمند به مراجعه به جراح است.

از جمله عوارض طبیعی جراحی لابیاپلاستی:

• ایجاد تورم
• بروز کبودی

هر دو این عاضه ها به علت آسیب به بافت و اعصاب، بعد از جراحی بروز خواهد کرد. حتی ممکن است بانوان این دو عارضه را تا دو هفته پس از جراحی تجربه کنند. البته بروز تورم و کبودی طبیعی بوده و پس از مدتی با رعایت مراقبت های بعد از لابیاپلاستی برطرف خواهد شد.

عوارض خطرناک بعد از لابیاپلاستی

اما برخی عوارض می تواند خبر از بروز مشکل حاد تری دهد که بانوان با مشاهده آن ها باید به سرعت به پزشک خود مراجعه کنند. این عوارض عبارت اند از:

• بروز خونریزی
• ابتلا به عفونت
• از بین رفتن حس در ناحیه تناسلی
• بر جای ماندن جای زخم
• واکنش به مواد بی حسی و بیهوشی
• بروز لخته خون

بانوان باید برای جلوگیری از بروز چنین عوارضی در یافتن بهترین متخصص زنان دقت لازم را به عمل آورند.
بهترین متخصص جراحی زیبایی زنان قبل از اقدام به جراحی فرد را با مراقبت های بعد از جراحی آشنا کرده و توصیه های لازم را به وی ارائه دهد.

بانوان دقت داشته باشند در صورت تب و یا خروج ترشحات زرد و سبز رنگ از واژن باید فورا به متخصص زنان مراجعه کنند.

یک توصیه بسیار مهم

بانوان به یاد داشته باشند قبل از انجام هرگونه جراحی زیبایی زنان باید به متخصص زنان مراجعه کرده و از سلامت ناحیه تناسلی و عاری بودن از عفونت های زنان اطمینان یابند، چراکه در صورت ابتلا به عفونت باید تا بعد از بهبودی کامل انجام هرگونه جراحی زیبایی زنان به تعویق افتد. در مواقعی ممکن است متخصص زنان برای اطمینان از عدم وجود عفونت و یا بیماری خاص انجام تست پاپ اسمیر را توصیه کند.

نکته بعدی در خصوص دوران قاعدگی است. پر واضح است که بانوان نمی توانند در این دوران از جراحی های زیبایی واژن استفاده کنند.

توصیه های لازم بعد از جرای لابیاپلاستی

این نکته حائز اهمیت است که نتیجه جراحی لابیاپلاستی علاوه بر انتخاب بهترین جراح زیبایی زنان منوط به رعایت مراقبت های بعد از جراحی است. اگر بانوان در رعایت برخی نکات سهل انگای کنند امکان بروز عوارض را بیشتر کرده اند.

برخی از نکات عبارت اند از:

• استفاده از کمپرس یخ برای بهبودی کبودی و تورم
• ضرورت تمیز نگه داشتن ناحیه جراحی شده و تلاش برای خشک نگه داشتن آن
• استفاده مرتب از دارو های تجویز شده
• اجتناب از پوشیدن لباس های جذب بعد از جراحی
• اجتناب از نشستن در آب و یا استفاده از استخر
• استراحت تا ۵ روز بعد از جراحی
• اجتناب از برقراری رابطه جنسی تا ۱ ماه پس از جراحی
• پرهیز از نشستن های طولانی مدت
• پرهیز از انجام فعالیت های ورزشی سنگین و یا ورزش هایی نظیر: دوچرخه و اسب سواری

دو نکته ضروری :

• بانوان می توانند برای کم تر شدن عوارض از جراحی لابیاپلاستی با لیزر استفاده کنند.
• دقت داشته باشید هزینه این دست جراحی ها به دلیل تقاضای بالا بانوان برای انجام آن از نوسانات بالایی برخوردار است. لذا برای انجام آن ها به سراغ متخصصین بی تجربه و با هزینه پایین نروید. دستگاه تناسلی یگانه عضو لذت جنسی بانوان است، پس برای جلوگیری از بروز عوارض بهترین متخصص زنان را انتخاب کنید.

یک × 4 =