جراحی لابیاپلاستی با بی حسی

مقدمه

در این روزهایی که انواع مختلفی از جراحی های زیبایی برای زنان متقاضی انجام می شود یکی از دغدغه هایی که از سوی زنان وجود دارد این است که آیا روند درمانی و جراحی های زیبایی درد و ناراحتی به همراه دارند یا خیر. در این نوشتار برآنیم که پرداختی داشته باشیم به مساله لابیا پلاستی. از نحوه چگونگی انجام این کار گرفته تا تمامی مزایا و عارضه های احتمالی این روش زیبایی را بیان خواهیم کرد و در نهایت نکاتی اساسی را در زمینه مراقبت های بعد از انجام لابیاپلاستی، به سمع و نظر عزیزان و همراهان مان خواهیم رساند.

لابیاپلاستی چیست؟

لابیا پلاستی از انواع جراحی های زیبایی در ناحیه واژینال است. این روش درمانی و ترمیمی بسیاری از مشکلاتی که در نواحی واژن و نیز لابیا های ماژور وجود دارد را از بین می برد.

*لابیا به لبه های واژن گفته می شود. لبه های بیرونی لابیاهای ماژور و نیز لبه های داخلی واژن، لابیاهای مینور نامیده می شود.

جراحی لابیاپلاستی با بی حسی

روند انجام لابیا پلاستی چگونه است؟

در روند انجام لابیاپلاستی معمولا لابیاهای ماژور با استفاده از تیغ جراحی برش خورده و از تنه اصلی جدا می شود. سپس به منظور بستن روی زخم باید از روش هایی نظیر بخیه کردن با نخ و یا انواع لیزر هایی که به این منظور تولید شده اند، بکار گرفته می شوند.

آیا لابیاپلاستی درد دارد؟

بسیاری از زنانی که از روند انجام لابیاپلاستی آگاه می شوند اولین سوالی که در این زمینه می پرسند این است که آیا این جراحی درد دارد یا خیر.
برای رفع نگرانی و دلهره عزیزانی که علاقه دارند این اقدام زیبایی را انجام دهند باید بگویم که خیر. این اقدام پزشکی هیچ گونه درد و ناراحتی را به همراه ندارد . زیرا که پیش از انجام اقدامات مختلف لابیاپلاستی از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود. موادی که به بدن تزریق می شود موجب می گردد زنان هیچ گونه احساس درد نداشته باشند. بدین ترتیب تمامی مراحل لابیاپلاستی طی می شود.

لابیا پلاستی چه نتایج مثتبی را ایجاد می کند؟

نتایج مثبت زیادی در پی انجام لابیاپلاستی ایجاد می شود از جمله این نتایج:

 افزایش زیبایی در ظاهر واژن خانم ها
 افزایش لذت جنسی در زنان
 افزایش جذابیت جنسی زنان برای همسرانشان
 افزایش میل جنسی در زنان و مردان
 رفع نقایصی که در لابیا ها وجود دارد
 رفع غیر قرینگی لابیاها
 برطرف شدن مشکل بزرگی لابیا ها
 رفع چین و چروک در لابیاها
 رفع شلی و اقتادگی لابیاها

لابیاهای بزرگ چه مشکلاتی را برای زنان به وجود می آورد؟

زنانی هستند که به دلایل ژنتیکی و وراثتی لابیاهای اطراف آلت تناسلی آنها بسیار بزرگ است. این لابیاها مشکلاتی چند را برای زنان به وجود می آورند از این رو آنها به لابیا پلاستی روی می آورند. از جمله این مشکلات:

 ظاهر نازیبای لابیاها آنها را با بی اعتماد به نفسی روبرو می کند.
 هنگام ورزش کردن و نیز دوچرخه سواری به دلیل برخورد زیاد لابیا ها با زین دوچرخه ونیز گاها وسایل ورزشی درد هایی را برای آنها ایجاد می کند که این عارضه اصلا برایشان خوشایند نیست.
 یکی دیگر از مشکلاتی که از سوی اینان گزارش می شود این است که نمی توانند به راحتی لباس های جذب بپوشند. زیرا که لابیاهای بزرگ نمای بدی را از زیر لباس ایجاد می کنند.
 زنانی که لابیاهای بزرگی دارند بعد از زایمان و نیز افزایش سن، افتادگی، چروکیدگی و شلی لابیاها بیشتر از سایر زنان قابل مشاهده است. این موضوع باعث افزایش حساسیت زنان به ظاهر شان می شود.

لابیا پلاستی آیا خطراتی و یا پیامد های بدی را به همراه دارد؟

خوش بختانه می توانیم این نوید را به تمامی زنان بدهیم که لابیاپلاستی از کم خطر ترین و کم عارضه ترین انواع جراحی زیبایی زنان است که تا حد زیادی موفق عمل کرده است. در طی این سال ها شاهد بوده ایم که زنان زیادی دست به چنین اقدامی زده اند و از نتیجه های مثبت آن بهره مند گشته اند. لابیاپلاستی علیرغم اینکه جراحی کم خطری است اما باید از سوی بهترین متخصصین و جراحان زیبایی انجام شود تا کمترین احتمال خطر نیز از بین برود. ناپختگی و بی تجربگی پزشک معالج گاها می تواند منجر به بروز خطراتی برای بیمار شود. از همین رو توصیه می کنیم این اقدامات زیبایی را به دست اهلش بسپارید تا نتیجه درمان موفقیت آمیز باشد.

هر دو این عاضه ها به علت آسیب به بافت و اعصاب، بعد از جراحی بروز خواهد کرد. حتی ممکن است بانوان این دو عارضه را تا دو هفته پس از جراحی تجربه کنند. البته بروز تورم و کبودی طبیعی بوده و پس از مدتی با رعایت مراقبت های بعد از لابیاپلاستی برطرف خواهد شد.

نکاتی کلی در خصوص لابیا پلاستی با بی حسی

واقعیت این است، زنانی که تحت عمل جراحی لابیاپلاستی قرار می گیرند پیش از روند انجام لابیاپلاستی، در ناحیه واژن از بی حسی استفاده می شود تا اینان بتوانند در آرامش و بدون احساس دردی این مرحله در مانی را پشت سر بگذارند.
به همین جهت بعد از آنکه برایشان لابیاپلاستی انجام شد اینان می توانند با آسودگی خاطر به منزل باز گردند و در انتظار مشاهده نتیجه درمان باشند.

*یک نکته باید در خصوص مراقبت های بعد از انجام لابیاپلاستی گفت اینکه، حتما باید مدت زمانی را جهت بهبودی وضعیت واژن از داشتن رابطه جنسی پرهیز کنید، برای کاهش درد بعد از بازشدن حالت سری واژن میتوانید از قرص هایی استفاده کنید. (البته با مشورت و تجویز پزشک).
این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که مراقبت های بعد از انجام جراحی در روند بهبودی بسیار تاثیر گذار خواهد بود. به همین جهت نهایت دقت و رعایت را باید داشته باشید.

نتیجه گیری

در انتها امیدواریم که تمامی اطلاعات ارائه شده بتواند روشنگر مسیر درمانی و ترمیمی زنانی باشد که می خواهند در این مسیر گام بردارند. این توفیقی است برای ما که در قالب نوشتار های مختلف توانسته ایم درخدمت عزیزان و همراهان همیشگی مان باشیم تا با اطلاع رسانی در زمینه های پزشکی گامی را در جهت درمان بیماری ها و ترمیم و بازیابی زیبایی زنان برداریم.

چهارده + هشت =