بوی بد واژن

بوی بد واژن یکی از معضلاتی است که امروزه بسیاری از خانم ها گرفتار آن هستند . به دلیل شرم و خجالت از بیان آ امتناع می کنند  . به دنبال زایمان های مکرر بخصوص زایمان طبیعی ، کاهش و افزایش وزن های مداوم دهانه واژن ممکن است از حد طبیعی بازتر شود در نتیجه باعث بوی بد واژن و عفونت های مکرر شود . این موضوع باعث می شود فرد از رابطه جنسی لذت کافی نداشته باشد . این مشکل را می توان با لیزر درمانی ، نخ های واژینال و جراحی پرینورافی درمان کرد . در این مبحث به علل ایجاد آن ، تشخیص و درمان آن می پردازیم

برای درمان توصیه می شود از پروبیوتیک استفاده شود . در موارد عفونت باکتریال از آنتی بیوتیک استفاده شود . عفونت های قارچی درمان های ضد قارچ استفاده شود ..برای مشاوره و تعیین وقت قبلی  با دکتر شیرین شمس متخصص زنان و جراح زیبایی زنان شماره های۸۸۱۹۲۷۴۸ تماس بگیریرد. ارتباط با دکتربه اینستاگرام مراجعه کنید.

علت بوی بد واژن

از علل شایع این مشکل می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

• افزایش سن
  • بیماری دیابت
  • تغییرات هورمونی مانند سیکل های ماهیانه
  • یائسگی
  • عفونت های باکتریال تریکوموناس ، عفونت های قارچی یکی از مهم ترین علل بوی بد واژن می باشد. همچنین عفونت های مکرر که درمان نشده اند.
  • زگیل تناسلی
  • جوش های واژینال
  • ورزش های سنگین
  • لباس زیر نامناسب
  • برنامه غذایی نامناسب مانند استفاده از سیر ، کلم بروکلی

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم ؟

زمانی که تغییر رنگ و بوی خیلی شدید و مقاوم دارید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا درمان لازم را داشته باشید . دکتر شیرین شمس در این باره می گوید :

درمان بوی بد واژن

برای درمان توصیه می شود از پروبیوتیک استفاده شود . در موارد عفونت باکتریال از آنتی بیوتیک استفاده شود . عفونت های قارچی درمان های ضد قارچ استفاده شود . در مورد سرویکس های مکرر و مداوم و زخم های دهانه سرویکس از کرایوتراپی ( روش بسیار ساده و بدون دردی است ) استفاده شود . در موارد خشکی یا آتروفی واژن و یائسگی استفاده از درمان های درمان لپرکند مناسب، استروژن تراپی ، لیزر درمانی  توصیه می شود .

بوی-بد-واژن

پیشگیری از بوی بد واژن

• استفاده از لباس های مناسب و خودداری از پوشیدن لباس های تنگ و نایلونی
  • در شستن لباس ها از مواد شوینده صابونی استفاده نشود .
  • عدم استفاده مکرر از دوش های واژینال
  • خودداری از مواد معطر و پد ها